Cele mai grele transporturi de marfa, la propriu si la figurat!
transporturi marfa
Conform Dictionarului Explicativ al Limbii Romane, cuvantul „greu” are doua sensuri: „care cantareste mult„, respectiv „dificil, anevoios„. In cazul transporturilor de marfa agabaritice, cele doua sensuri se contopesc.
Vorbim despre un tip de transport specializat, care este supus unui numar mare de reglementari si constrangeri si care presupune deplasarea pe distante mai mari sau mai mici a unor obiecte foarte voluminoase.
In aceasta categorie, intra utilajele agricole si tractoare, statiile de asfaltare, utilajele de constructii, casele preconstruite, piesele turnate, echipamentele navale, instalatiile eoliene si alte structuri metalice sau din lemn.
Bineinteles, in calitate de firma profesionista de transporturi de marfa, Volsped.ro ofera si optiunea de transport agabaritic, pe langa altele specializate (frigorifice, ADR – de bunuri periculoase, de autoturisme si alte vehicule, de mobila, materiale textile, cereale si seminte oleaginoase).
Despre conditiile, insotirea si dotarile necesare pentru un astfel de proces am vorbit deja intr-un articol pe acest blog, insa acum este momentul sa ducem lucrurile la un alt nivel, atat la propriu, cat si la figurat. Mai exact, va prezentam cele mai grele transporturi de marfa din lume, adevarate performante demne de Cartea Recordurilor.
Cea mai mare incarcatura. In 2012, o companie de logistica din Arabia Saudita a transportat un evaporator pentru o unitate de desalinizare a apei, acesta cantarind peste 4.800 de tone. Marimea sa era comparabila cu jumatate dintr-un teren de fotbal, iar pentru transport s-a folosit o unitate tractoare cu nu mai putin de 172 de osii!
Mai incet e doar statul pe loc. In Marea Britanie, un transformator destinat unei centrale electrice, cantarind 640 de tone, a trebuit transportat cu numai 6 kilometri/ora, din motive de siguranta. Practic, cei care insoteau transportul puteau merge linistiti pe jos, pe langa acesta. Despre ambuteiajul format in spate nici nu mai merita sa vorbim :)
Coplesiti de greutatea artei. Americanii au realizat unul dintre cele mai neobisnuite transporturi de marfa agabaritica: au trebuit sa mute un bolovan de 340 de tone din California in Los Angeles, pentru a fi expus la Muzeul de Arta. Compania de logistica a folosit o platforma cu 176 de osii si a mers cu viteza de 16 kilometri/ora. Intreaga calatorie a durat o saptamana si jumatate.
De acasa pana la birou e mai departe. In anul 2012, naveta spatiala Endeavour, retrasa din misiune, a fost mutata pe o distanta de numai 19 kilometri, pana la California Science Center. Desi scurta, calatoria a atras mii de privitori curiosi, mai ales ca racheta a ocupat nu mai putin de sase benzi de circulatie. In Romania, acest ultim record ar putea sa nu para chiar atat de impresionant :)
Inconjurul… Texasului in 25 de zile. In anul 2010, Departamentul pentru Transport din Texas a mutat un motor de turbina, cantarind nu mai putin de 850 de tone, pe o distanta de 400 de kilometri, cu o viteza de numai 16 kilometri/ora. Pentru transport, s-a folosit o platforma de marimea unui teren de fotbal (european, nu american).
Site-ul nostru folosește cookie-uri care ne ajută să îmbunătățim performanțele și pentru a vă oferi o experiență cât mai bună în utilizarea serviciilor online. AcceptAflați mai multe
Politica de confidențialitate
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.